به زودی جستجو در اينترنت ۱۰۰ برابر سريعتر می‌شود.


شرکت رایانه ای IBM اعلام کرد تراشه ای تولید کرده که انتقال اطلاعات را از طریق امواج نور به جای سیگنالهای الکترونیکی تسهیل کرده است.

شرکت رایانه ای بین المللی IBM اظهار داشت که باید راهی برای انتقال میزان قابل توجهی از اطلاعات بین پردازشگرها در سرورهای رایانه ای با سرعت بالاتر از سرعت کنونی ارائه می شد.

این تراشه ها ارائه کننده قدرت محاسباتی بالایی است. یک کارشناس اظهار داشت که اهمیت این نوآوری در این است که این نوآوری درمیان دیگر گزینه ها بسیار کم هزینه تر بوده است.

جزئیات تولید این تراشه قرار است در همایش بین المللی دستگاه های الکترون که در فلوریدا برگزار می شود به صورت مشروح ارائه شود.

گروه تولید کننده این تراشه اظهار داشتند که استفاده از نور به جای جریان الکترونها برای انتقال اطلاعات دو مزیت مهم دارد. یکی این که این اطلاعات را می توان به فاصله های دورتر بین بخشهای مختلف یک مرکز سرور فرستاد بدون این که نگران از دست رفتن اطلاعات باشیم.

مزیت دوم این که سرعت انتقال اطلاعات سریع تر می شود؛ چرا که نور برای انتقال اطلاعات بیشتر و به طور همزمان به کار گرفته می شود.

مراکز اطلاعات تاکنون استفاده از کابلهای نوری را برای تبادل اطلاعات میان شبکه های تراشه های رایانه ای به جای کابلهای مسی آغاز کرده اند، اما در حال حاضر آنها نیازمند تجهیزات خاصی برای تبدیل اطلاعات رمزگذاری شده نوری به نسخه الکتریکی نیاز دارند تا این پردازشگرها بتوانند از آنها استفاده کنند.

شرکت IBM این امر را برای فرآیند تبدیل و تغییر فراهم کرده است تا این فراید روی یک تراشه رایانه که دربرگیرنده مولفه های نوری کنارهم با جریانهای الکتریکی در همان قطعه از سیلیکون است، صورت پذیرد و این تبدیل و تغییر برای تولید انبوه با هزینه اندک قابل انجام است.

دکتر سولمون آصف دانشمند نانواوپتیک در مرکز تحقیقات IBM در رابطه با علت سومند بودن این امر اظهار داشت: وقتی که می خواهید یک جستجوی اینترنتی انجام دهید، اطلاعات شما به یک مرکز داده ها و اطلاعات ارسال می شود که تنها روی یک تراشه نیست بلکه روی شبکه ای از تراشه ها منتقل می شود.

وی افزود: این اطلاعات ممکن است میان این مرکز داده های بزرگ توزیع شود. پرسش این است که چگونه این تراشه ها با هم ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط چگونه می تواند با تمام سرعت ممکن صورت پذیرد، چرا که شما که در آن درحال جستجوی اینترنتی خود هستید خواستار به دست آوردن سریع نتایج جستجوی خود هستند.

دکتر سولمون آصف یادآور شد: با فناوری کنونی انتقال اطلاعات بسیار زیاد در شبکه منتقل می شود بسیار دشوار است. با فناوری جدید می توان این جستجو را سریع تر کرد تا از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.

هرکدام از این تراشه ها دربرگیرنده تعدادی کانال است که IBM تعداد آنها را به طور جزئی مشخص نمی کند و این کانال ها اطلاعات کدگذاری شده نوری را با سرعت بالای 25 گیگابایت در ثانیه منتقل می کنند.

این شرکت اظهار داشته است که انتقال اطلاعات از این طریق صدها برابر سریع تر از فناوریهای کنونی خواهد شد.

 

منبع:مهر

 


آخرین زمان به روز رسانی:
27 آذر 1391


لیست آخرین مقالات سایت
18 دی 1391
:: هدف هکرها در سال 2013 چیست؟ ادامه ...
27 آذر 1391
:: بهترین شغل دنیای آی.تی در سال ۲۰۱۳ ادامه ...
27 آذر 1391
:: به زودی جستجو در اينترنت ۱۰۰ برابر سريعتر می‌شود. ادامه ...
8 آذر 1391
:: دامین و هاست چیست؟ ادامه ...
8 آذر 1391
:: چرا از CMS استفاده می کنیم؟ ادامه ...
28 آبان 1391
:: امکانات جدید در جیمیل کار با جیمیل را راحت‌تر کرد. ادامه ...
28 آبان 1391
:: نگاهی به نسخه دهم مرورگر Internet Explorer ادامه ...
28 آبان 1391
:: مدیریت در مرز ایمیل و هرزنامه! ادامه ...
28 آبان 1391
:: توضیحات مختصری در مورد windows 8 ادامه ...
28 آبان 1391
:: از مرورگر های قدیمی استفاده نکنید! ادامه ...
28 آبان 1391
:: المپیک فناورانه متعلق به همه است. ادامه ...
27 آبان 1391
:: HTML چیست؟ ادامه ...
22 آبان 1391
:: آیا ظرفیت اینترنت تمام می شود؟ ادامه ...
22 آبان 1391
:: CSS چیست؟ ادامه ...
21 آبان 1391
:: SEO چیست؟ ادامه ...

SamaGraph CMS (Content Management System) is a system installing on your website and give you and extreme power to manage every part of your website even the design.
With SamaGraph CMS you can manage your site pages, the way they display, member system, intli SMS system and banner, and etc .
Classify your projects, Create employees, Create task for employees, See the project process, let you customer see the project process, export project details report.
manage projects in groups, create for each project a manager or manager for a group of project.
Create you new Potential customers, log the conversations, manage appointments, manage percentage of sale, manage sales agents, report new customers, Missed cusmtomers comments.
Online SamaGraph accounting software with different parts of the Treasury, warehousing, payroll and ... .
Is suitable for small and large businesses. This software also enables you to connect your website's online shopping and your accounting.

FAQ (CMS)

How to add a signature in your emails?

More

How to add an email account in Iphone or Ipad?

More

FAQ (Follow-Up & Sale)

Is it possible to add products or services to the software?

More

Is it possible to classify the users into groups?

More

FAQ (Project Management)

Is it able for the manager to access all users ?

More

Is it able for the manager to have a report of the project progress?

More

FAQ (Online Accounting)

How is the security of the system?

More